معرفی متدهای Load Balancing در میکروتیک

جدول سرفصل محتوا معرفی متدهای Load Balancing در میکروتیک

در این مقاله قصد داریم انواع روش های Load Balancing در روتربورد های میکروتیک را معرفی نماییم، شرکت پردیس پارس مجری ارائه خدمات شبکه در حوزه های مجازی سازی شبکه، خدمات میکروتیک، نصب و راه اندازی سرویس های مایکروسافتی، راه اندازی و خدمات سیسکو، راه اندازی و خدمات فایروال، راه اندازی بکاپ سرور، خدمات مانیتورینگ شبکه، راه اندازی VoIP و پشتیبانی شبکه می باشد.

انواع روش های Load Balancing در روتربورد های میکروتیک:

Load Balancing روشی است که هدف آن گسترش ترافیک در چندین لینک برای استفاده بهینه از کلیه لینک ها است، Load Balancing در میکروتیک بر اساس Per-Connection یا Per-Packet انجام می شود.

انواع متد های Load Balancing در میکروتیک:

1-Firewall Marking: اعمال Load Balancing براساس نوع ترافیک(Http,Https,SMTP,DNS,…)

2-ECMP:  این روش مشابه الگوریتم Weighted round robin هست، شما قادر خواهید بود ترافیک را روی Gateway های خود بر اساس پهنای باند لینک تقسیم نمایید.

3-PCC: این متد از Option های src-address, src-port, dst-address, dst-port درHeader Ip برای Load Balancing استفاده می کند.

4-NTH از این متد برای راه اندازی Load Balancing بر روی لینک های هم ورزن استفاده می شود.

5-Bonding:  با استفاده از این متد شما قادر به تجمیع کردن لینک های خود و افزایش سرعت و پهنای باند می باشید.

6-OSPF: در صورت استفاده از الگوریتم مسیریابی OSPF شما قادر به تقسیم ترافیک عبوری بر روی لینک هایی با Cost یکسان خواهید بود.

7-BGP

 معرفی متدهای Load Balancing در میکروتیک

در سری مقاله های دیگر، پیاده سازی هر یک از متد های بالا را با مثال به شما نشان خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از سال ۱۳۸۸، شرکت پردیس پارس به ارائه خدمات تخصصی راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه می‌پردازد. با سابقه‌ای درخشان شامل بیش از ۱۰۰ پروژه موفق، این شرکت اکنون دارای مجوز رسمی از اداره ثبت شرکت‌های استان تهران است.. تیم ما، متشکل از متخصصین با تجربه، با استفاده از فناوری‌های روز، خدماتی نوین در زمینه‌های راه‌اندازی شبکه، پشتیبانی و مجازی‌سازی ارائه می‌دهد.

لینک شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما