بهترین تجهیزات برای راه‌اندازی شبکه سیمی

بهترین تجهیزات برای راه‌اندازی شبکه سیمی

جدول سرفصل محتوا بهترین تجهیزات برای راه‌اندازی شبکه سیمی

راه‌اندازی شبکه برای کسب‌وکار شما در سال 2024 بسیار آسان است. با توجه به اندازه شرکت و نیازهای اتصال، به راحتی می‌توانید شبکه‌ای را راه‌اندازی کنید که به کارمندان شما اجازه می‌دهد منابعی مانند چاپگرها یا اسکنرها را به اشتراک بگذارند و به اینترنت متصل شوند.

بیشتر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای اجرای وب‌سایت‌ها به اینترنت متصل می‌شوند.

بسیاری دیگر از آن برای اجرای ابزارهایی مانند نرم‌افزار به عنوان خدمات (SaaS) استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، بسیاری دیگر به این روند بپیوندند، زیرا پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اندازه بازار جهانی بر اساس گزارشی از تحقیقات بازار ممکن است به ۷۰۲.۱۹ میلیارد دلار نیز  برسد.

با این حال، ضروری است که در نظر داشته باشید کدام خدمات برای کسب‌وکار شما نیاز است. در حالی که دستگاه‌ها می‌توانند با وای‌فای به اینترنت متصل شوند، ایجاد یک شبکه محلی (LAN) که دستگاه‌ها را محلی به یکدیگر متصل کند، می‌تواند امنیت را افزایش دهد و عملکرد را بهبود بخشد.

البته، برای ایجاد شبکه بین دستگاه‌ها و کاربران، به تجهیزات مناسب نیاز دارید.

خبر خوب این است که این تجهیزات فضای کمی اشغال می‌کنند، بنابراین در سال 2024 نیازی به اتاق مخصوص یا فضای اضافی برای جای دادن دستگاه‌های شبکه نیست.

در این مقاله، موارد زیر ارائه خواهیم داد:

  • مروری بر تجهیزات استاندارد شبکه که ممکن است به آن نیاز داشته باشید.
  • نکاتی برای تعیین انواع شبکه.
  • پیشنهاداتی برای راه‌حل‌ها همزمان با پیشروی در راه‌اندازی شبکه شما.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری برای بهینه‌سازی شبکه خود هستید؟ این مقالات را بررسی کنید:

راهنمای شما برای تجهیزات رایج شبکه 

تعداد اندکی تجهیزات می‌توانند یک شبکه بین دستگاه‌های مختلفی که برای اجرای کسب‌وکار شما استفاده می‌شوند، تشکیل دهند.

بسته به تنظیمات شبکه، ممکن است فقط به تعدادی از آن‌ها نیاز داشته باشید.

سوئیچ

یک سوئیچ امکان به اشتراک گذاری منابع و اطلاعات بین دستگاه‌ها در یک شبکه را فراهم می‌کند.

کامپیوترها، سرورها، چاپگرها و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند همگی به یک سوئیچ متصل شوند. از آنجا، آن‌ها می‌توانند فایل‌ها، پیام‌ها و دیگر داده‌ها را به اشتراک بگذارند.

برای شبکه‌های محلی کوچک (LAN)، سوئیچ‌ها برای تشکیل یک شبکه از دستگاه‌ها کافی هستند.

 

سوئیچ

هاب

هاب شبیه به سوئیچ است اما توانایی‌های محدودتری دارد، بنابراین سوئیچ‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که هاب نیز دستگاه‌های مختلف را درون شبکه به یکدیگر متصل می‌کند، اما اطلاعات را به تمام دستگاه‌ها ارسال می‌کند، از جمله دستگاهی که ارسال کننده است. سوئیچ‌ها تنها سیگنال را به مقصد مورد نظر ارسال می‌کنند، که این امر منابع را صرفه‌جویی کرده و حریم خصوصی را حفظ می‌کند.

روتر

روترها می‌توانند به عنوان توسعه‌ای از سوئیچ در نظر گرفته شوند زیرا روترها می‌توانند دستگاه‌ها را برای تشکیل یک شبکه به یکدیگر متصل کنند، اما آنها همچنین می‌توانند سوئیچ‌ها و دستگاه‌های متصل به آنها را برای تشکیل یک شبکه واحد به هم متصل کنند.

روترها می‌توانند به ایجاد شبکه‌ها در یک مکان واحد کمک کنند یا به چندین مکان گسترش یابند.

مهم‌تر از آن، روترها برای فعال‌سازی اتصال به اینترنت برای دستگاه‌های شبکه ضروری هستند. شما می‌توانید روترهای بی‌سیم را به پیوند شبکه گسترده (WAN) ارائه شده توسط یک ارائه‌دهنده اینترنت متصل کنید. سپس، این روتر می‌تواند اتصال وای‌فای را به تمام دستگاه‌های درون شبکه خود فراهم کند.

 

روتر بی‌سیم

 

نقطه دسترسی

یک نقطه دسترسی (AP) اتصال بی‌سیم به دستگاه‌های کاربر نهایی در یک شبکه را فراهم می‌کند. این دستگاه شبیه به روتر است، با این تفاوت که اتصال سیمی ندارد، بنابراین دستگاه‌ها فقط می‌توانند به صورت بی‌سیم متصل شوند.

کسب‌وکارها می‌توانند از ترکیبی از روترها و نقاط دسترسی برای شبکه‌های بی‌سیم بزرگ‌تر استفاده کنند تا پوشش را افزایش دهند.

سرور و ذخیره‌سازی

بسته به دامنه شبکه، سرورها نیز می‌توانند بخشی از شبکه باشند. در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها برای نگهداری داده‌های خود از سرورهای ارائه‌دهندگان استفاده می‌کنند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ‌تر ترجیح می‌دهند شبکه‌های خود را با سرورهای محلی برای دسترسی سریع‌تر به داده‌ها و امنیت قوی‌تر مجهز کنند.

به طور مشابه، شبکه‌هایی که مقادیر زیادی داده را مدیریت می‌کنند، نیاز به تجهیزات ذخیره‌سازی برای آن داده‌ها دارند. کاربران مختلف نیاز به ذخیره و دسترسی به داده‌ها دارند، بنابراین نگهداری آنها به صورت محلی درون شبکه می‌تواند یک راه‌حل معقول باشد.

کارت شبکه

کارت شبکه یک قطعه سخت‌افزاری است که به دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر یا چاپگر امکان می‌دهد تا با دیگر دستگاه‌ها در شبکه ارتباط برقرار کنند، همچنین برای ایجاد اتصال شبکه سیمی یا بی‌سیم ضروری است.

کامپیوترهای امروزی دارای کارت‌های شبکه داخلی به همراه درایورهای مربوطه هستند، بنابراین لزوماً نیازی به خرید این سخت‌افزار نیست.

 

شبکه

تعیین نوع شبکه

اولین قدم برای راه‌اندازی یک شبکه، تعیین این است که آیا می‌خواهید از شبکه سیمی، بی‌سیم، یا ترکیبی استفاده کنید. نوع دستگاه‌هایی که نیاز خواهید داشت، بستگی به نوع تنظیم شبکه دارد.

شبکه سیمی

شبکه‌های سیمی یا اترنت امروزه کمتر رایج هستند اما می‌توان از آن‌ها برای ایجاد شبکه‌های کوچکتر استفاده کرد. این شبکه‌ها نیاز به کابل‌کشی برای ارتباط بین دستگاه‌ها و چند دستگاه دیگر دارند.

شما همچنین به یک هاب، سوئیچ، یا روتر نیاز دارید که با دستگاه‌های مختلف در شبکه از طریق کابل‌ها ارتباط برقرار کند.

شما باید تمام دستگاه‌ها را با کارت شبکه اترنت برای سازگاری با اتصال اترنت تجهیز کنید. بیشتر کامپیوترها دارای کارت شبکه اترنت داخلی هستند.

شبکه‌های سیمی می‌توانند سرعت‌های بالایی در انتقال داده‌ها ارائه دهند. با این حال، اجرای این شبکه‌ها به دلیل تمام سیم‌کشی‌ها دشوار است. اگر دستگاه‌ها را در اتاق‌ها یا طبقات مختلف نصب کنید، هزینه‌ها می‌توانند به سرعت افزایش یابند.

شبکه بی‌سیم

شبکه‌های بی‌سیم به دلیل نداشتن کابل، بسیار آسان‌تر و از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر برای راه‌اندازی هستند. داده‌ها از طریق سیگنال‌های بی‌سیم با سرعت‌هایی تا ۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه منتقل می‌شوند.

برای راه‌اندازی یک شبکه بی‌سیم، به یک روتر بی‌سیم نیاز دارید که بتواند سیگنال‌ها را به دستگاه‌های مناسب درون شبکه منتقل کند. این روتر می‌تواند اتصال اینترنت را با دستگاه‌های شبکه به اشتراک بگذارد و ارتباط بین دستگاه‌ها را امکان‌پذیر کند.

برای اتصال دستگاه‌ها به روتر و شبکه بی‌سیم، به یک کارت شبکه بی‌سیم نیاز است. بیشتر دستگاه‌ها، از جمله لوازم جانبی با قابلیت اتصال بی‌سیم، از پیش این کارت را نصب کرده‌اند.

همچنین ممکن است به تکرارکننده‌های بی‌سیم یا افزاینده‌ها برای گسترش دامنه سیگنال نیاز داشته باشید. اگر دستگاه‌ها خارج از دامنه روتر باشند، به جای آن، ممکن است به روتر دیگری نیاز داشته باشید.

شبکه ترکیبی

شبکه‌های ترکیبی از اتصالات سیمی و بی‌سیم بهره می‌برند و مزایای هر دو را ترکیب می‌کنند. برای چنین شبکه‌ای، به سوئیچ‌ها، روترها، و هاب‌های ترکیبی نیاز دارید که بتوانند سیگنال‌ها را به صورت بی‌سیم و از طریق کابل‌های اترنت منتقل کنند.

این شبکه‌ها می‌توانند به صورت بی‌سیم به کامپیوترهای رومیزی از طریق اترنت و به دیگر دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها یا تلفن‌ها متصل شوند. شما می‌توانید از اتصال سیمی استفاده کنید جایی که امنیت بیشتر و سرعت‌های سریع‌تر مورد نیاز است.

انواع بیشتر شبکه: LAN، WAN و SD-WAN

علاوه بر پیکربندی، شبکه‌ها به عنوان LAN، WAN یا WAN تعریف‌شده توسط نرم‌افزار (SD-WAN) دسته‌بندی می‌شوند.

کسب‌وکارهای کوچک با یک مکان واحد فقط به تجهیزاتی برای ایجاد LAN نیاز دارند، که شامل منطقه‌ای محدود با اتصالات سیمی، بی‌سیم یا ترکیبی است. در یک LAN، دستگاه‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از طریق روتر به اینترنت متصل شوند.

اگر کسب‌وکار شما در چندین مکان گسترش یابد و شما می‌خواهید یک شبکه واحد برای اتصال این مکان‌ها ایجاد کنید، به تجهیزاتی برای ایجاد یک WAN نیاز خواهید داشت. به این ترتیب، شبکه‌های محلی از مکان‌های مختلف می‌توانند همگی به صورت بی‌سیم در یک شبکه یکپارچه شوند تا ارتباط مؤثری را تسهیل کنند.

SD-WAN آخرین فناوری در زمینه شبکه است که از نرم‌افزار برای مدیریت منابع شبکه به طور مؤثرتر استفاده می‌کند. این فناوری می‌تواند به ادغام برنامه‌های کلود(ابر) درون شبکه کمک کند و به کارمندان از راه دور امکان دسترسی به شبکه کسب‌وکار را فراهم آورد.

استفاده از PivIT، راه‌حلی برای تمام تجهیزات شبکه شما در سال ۲۰۲۴

PivIT یک ارائه‌دهنده زیرساخت با پایگاه جهانی و موجودی عظیمی از تجهیزات شبکه از ده‌ها تامین‌کننده است.

با دانش تخصصی و تحویل سریع تضمین‌شده، شما می‌توانید سوئیچ‌ها، روترها، سرورها، راهکارهای ذخیره‌سازی و کابل‌کشی را زیر یک سقف پیدا کنید.

PivIT همچنین تجهیزات مدرنی را دارد که برای پیاده‌سازی یک معماری SD-WAN سفارشی لازم است، در صورتی که بخواهید این مسیر را در پیش بگیرید.

زمان‌های کوتاه سرب مهم‌ترین مزیت استفاده از PivIT برای تهیه تجهیزات شبکه است. اخیراً، زمان‌های سرب برای تجهیزات IT به دلیل کمبودهای تأمین، شهرت زیادی پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ نیز طولانی باشند. از آنجا که PivIT موجودی عظیمی در خانه دارد، می‌تواند تضمین کند که تجهیزات مورد نیاز شما هر زمان و هر کجا به دست شما برسد.

راه‌اندازی شبکه در سال ۲۰۲۴ آسان‌تر از همیشه است، اما همچنان عوامل مهمی وجود دارند که باید در حین انجام آن در نظر بگیرید. امروز از دانش تخصصی PivIT استفاده کنید و شبکه خود را به سرعت راه‌اندازی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button