تلفن تماس 02188327832

آشنایی با اسکای لاین VMWare Skyline

مشتریانی که کسب وکار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است معمولا از زیرساخت های VMware استفاده میکنند. در دسترس پذیری و آپ تایم بودن سرویس ها به همراه عملکرد سیستم در بهینه ترین حالت ممکن برای آنها حیاتی است. در این شرایط زیرساختی مهیا میگردد که دستیابی به عملیات بهره‎وری و کاهش ریسک و تداوم تجارت بخوبی صورت پذیرد. این مشتریان انتظار دارند اصلاحات محیطی به سرعت صورت پذیرفته و آنالیزهای مفید مشکلات را از قبل شناسایی نمایند.

امروزه بخش بزرگی از فرآیند پشتیبانی به شناسایی مشکل و تعیین علت اصلی آن بازمیگردد. زمان با ارزش مشتری در برقراری ارتباط با او و دریافت اطلاعات اولیه گرفته میشود. حال فرض کنید که مهندس پشتیبانی شما دید دقیق و وسیعی نسبت به محیط داشته باشد و با تسلط کامل عیب یابی را آغاز کند. اولین و مهم‌ترین نکته کاهش چشمگیر زمان عیب یابی است.

 

تیم فنی پردیس پارس که در زمینه راه اندازی شبکه، پشتیبانی شبکه و مجازی سازی تخصص دارد، چندین پروژه موفق مجازی سازی دسکتاپ نیز انجام داده است. شرکت پردیس پارس درجهت بالا بردن سطح معلومات در حوزه مجازی سازی در بخش مقالات سایت خود شما را با نرم افزارها و راهکارهای جدید آشنا میکند. این مقاله با تلاش آقای اشکان پزشکی تهیه شده است.

اسکای لاین VMware چیست؟
اگر در محیط عملیاتی خود تجربه وقفه و عدم سرویس دهی را دارید دیگر نگران نباشید زیراVMWare Skyline یک طرح نوآورانه است که بوسیله سرویسهای VMware Global توسعه داده شده و کاملا توسط تیم مهندسی VMware ساخته شده است. این سرویس یک تکنولوژی پشتیبانی فعال بوده که برای مشتریان محصولات VMware ابداع گردیده است. Skyline به صورت خودکار و امن داده های مربوط به محصولات مورد پشتیبانی VMware را جمع آوری کرده و نسبت به تجزیه و تحلیل آنها اقدام می‌نماید.
اسکای لاین چطور کار میکند؟
اسکای لاین کالکتور یک اَپلاینس مجازی است که به صورت خودکار و امن داده های استفاده شده توسط محصولات VMware را جمع آوری میکند. داده های استفاده شده شامل تنظیمات، قابلیت‌ها و کارایی سیستم‌ها و سرویس ها میباشد. کالکتور تغییرات و رخدادهایی که در محصولات VMware ایجاد میشود را مورد نظر دارد. تحلیل ها بر اساس قوانین تعریف شده و ماشین‌های یادگیری انجام میشود. VMware از داده های جمع آوری شده توسط اسکای لاین برای شناسایی مسایل و مشکلات بالقوه و تجزیه و تحلیل ایرادات استفاده میکند تا وضعیت محصولات VMware شما بهبود داده شود. همچنین باعث بهبود چشمگیر در وضعیت زیرساخت VMware مشتری میشود.VMware Skyline Log Assist قابلیتی است که در زمان بارگزاری دستی لاگ های شما که قرار است برای VMware ارسال شود بشدت صرفه جویی میکند. بارگزاری دستی لاگ ها ممکن است چندین ساعت یا حتی روزها طول بکشد. این قابلیت به صورت خودکار این کار را انجام میدهد.
نگران امنیت لاگ‌های سیستمی خود نباشید زیرا تمام آنها تحت شرایط CEIP = Customer Experience Improvement و GDPR= EU General Data Protection Regulation قرار دارند. بر اساس پرتال سرویس دهی VMware skyline به تمام فهرست های VMware، مشکلات پیدا شده، توصیه ها و ریسک های اعلام شده دسترسی دارید. بخش بندی دیتا بوسیله منطقه، دپارتمان ها و ... صورت پذیرفته است. مشتریان خدمات ویژه از قابلیت های اضافی مانند امکان دسترسی به گزارش ها، خلاصه های اجرایی و یافته های موثر و توصیه های مفید دسترسی دارند.



محصولات و راه حل های پشتیبانی شده
در حال حاضر اسکای لاین پیشنهادات و یافته‌ها را برای vSphere, NSX, VSAN, vRealize Operation و Horizon ارائه میدهد. اسکای لاین و Dell EMC در حال پیوستن و ادغام هستند و همین سبب میشود مشتریان Dell و VMware بتوانند از این سرویس استفاده نمایند.
چطور اسکای لاین کالکتور را مدیریت کنیم؟
نصب و راه اندازی اسکای لاین کالکتور بسیار ساده است و بیشتر از 30 دقیقه زمان جهت نصب نیاز ندارد. مشتریان فعال VMware میتوانند اسکای لاین را دانلود کرده و سپس نصب نمایند. بعد از کامل شدن مراحل نصب کمترین زمان را به آن اختصاص خواهید داد. دیتاها از طریق کانال رمزگذاری شده به VMware منتقل میشوند و برای مدت زمان کوتاهی در آنجا باقی میماند تا دیتاهای جمع آوری شده آنالیز و به صورت گزارش دربیاید.
مشکلات بالقوه ای که پیدا میشود اگر بر اساس استانداردهای تعریفی خطری را ایجاد نکند مسئله نادیده گرفته میشود.
توسط اسکای لاین زیرساخت VMware خود را :
1. قابل اطمینان‌تر کنید.
2. شناسایی و پیشگیری از مشکلات قبل از رخداد انجام میپذیرد.
3. مشکلات فقط اعلام نمیشوند بلکه حل میگردند.
4. قابلیت اطمینان و توسعه پذیری بهبود داده میشود.
5. زمان حل مشکلات کاهش چشمگیری پیدا میکند.
6. امنیت بیشتری را ایجاد مینماید.
7. خروجی بهتری خواهید داشت.
با اسکای لاین به تجارت خود برگردید و مطمئن باشید که کسب و کار شما امن تر از سابق دنبال میشود.

 

تهیه مقاله توسط مهندس اشکان پزشکی

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi