تلفن تماس 02188327832

ریست کردن پسورد SSO مربوط به ویسنتر

بنده اشکان پزشکی کارشناس ارشد شرکت پردیس پارس تصمیم گرفتم در مقاله‌ای کوتاه و ساده نحوه ریست پسورد اکانت ادمین SSO ویسنتر را برای شما علاقه مندان محترم توضیح بدهم. توجه داشته باشید که این فرآیند توسط کارشناسان فنی تیم در محیطی عملیاتی تست شده و کاملا مورد تایید میباشد. جهت مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی کامل با فعالیت های تخصصی تیم فنی پردیس پارس در زمینه های آموزشی، خدمات شبکه، مجازی سازی شبکه، مجازی سازی دسکتاپ، راه اندازی ایمیل سرور و پشتیبانی شبکه به سایت ما  مراجعه فرمایید.


چگونه کلمه عبور SSO ویسنتر را برای VCSA Appliance تغییر دهیم؟
همیشه این اتفاق تکراری رخ میدهد. یک ادمینی در سازمان یا شرکتی پروژه ای را پیاده سازی یا پیکربندی کرده و بنا به دلایلی سازمان را ترک کرده است و ادمین جدید با اضافه شدن به سیستم پسوردهای قدیمی را ندارد و عملا در یک سیکل بسته به دور خود میچرخد و یا در خوشبینانه ترین حالت به دلیل پایداری سیستم هیچگاه بر روی نرم افزار لاگین نکرده و پس از مدتی پسورد را فراموش کرده است. برنامه های بسیاری وجود دارند که گزینه ریست یا بازگردانی پسورد فراموش شده را در اختیار ما میگذارند. بنده تصمیم دارم در این مقاله توضیحاتی در مورد روند ریست کردن پسورد SSO مربوط به ویسنتر برای شما ارائه نمایم. توجه داشته باشید که ویسنتر ما به صورت Appliance نصب شده است.
همان طور که مطلع میباشید VMware vCenter بخش مهم مدیریتی VMware vSphere است. از vSphere 6.0 ببعد VMware معماری ویسنتر را با معرفی پلتفرم سرویس کنترلر تغییر داد و این تغییر با جایگزینی ویسنتر SSO سرور صورت پذیرفت. VMware Platform Services Controller (PSC) یکی از مولفه های زیرساختی VMware کلود میباشد. PSC نقش بلامنازعی درجهت توزیع شناسایی مدیریت ادمین ها و برنامه های اینتراکت با پتلفرم vSphere را برعهده دارد. امکان پیاده سازی هر دو راهکار PSC و ویسنتر سرور در یک appliance مشابه در کنار یکدیگر وجود دارد. ( شرایطی که ویسنتر سرور در داخل خود پلتفرم کنترلر سرویس ها را نیز دارد. ) یا به صورت جداگانه برای PSC و ویسنتر سرور ( ویسنتر وجود داشته و پتلفرم سرویس ها به صورت جدا فعالیت میکنند.)
از زمانی که فعالیت های مربوط به SSO توسط PSC انجام میشود جهت ریست کردن پسورد SSO باید به SSH موجود در داخل PSC لاگین نمایید.
بعد از این مقدمه چینی ها بپردازیم به موضوع اصلی که ریست پسورد SSO در VCSA Appliance چگونه صورت میپذیرد؟
برای ریست کردن پسورد SSO ویسنتر، شما نیاز دارید تا مشخصات اکانت root مربوط به PSC را به خاطر داشته باشید یا مشخصات مربوط به root مربوط به vCenter Server Appliance را به خاطر سپرده باشید.
1. بر روی PSC لاگین کنید یا ویسنتر سروری که به صورت داخلی PSC بر روی آن قرار گرفته است. این لاگین با استفاده از SSH زدن بر روی سرور با اکانت root صورت میپذیرد.
2. با اجرا کردن دستور زیر دسترسی به Bash shell را فعال میکنید:
shell.set --enabled true
3. دستور زیر را وارد نمایید:
/usr/lib/vmware-vmdir/bin/vdcadmintool

How Reset VCSA Appliance Password


4. گزینه سوم را انتخاب تا پسورد اکانت شما ریست شود. وقتی به محیط دستور وارد شدید. تایپ نمایید:user@vsphere_domain_name.local مثلا در مورد ما: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید میباشد.
5. اگر vSphere دامین شما شخصی سازی شده است ( اسمی دلخواه میباشد) اسم انتخابی را پیدا کنید. یک پسورد تصادفی برای اکانت ادمین SSO مربوط به ویسنتر خود انتخاب نمایید.
6. با استفاده از پسورد ساخته شده و اکانت ادمین SSO به ویسنتر خود از طریق وب کلاینت vSphere لاگین کنید. گزینه Change Password را انتخاب نمایید.

How Reset VCSA Appliance Password

 


7. پسورد قدیمی که در مراحل قبلی ایجاد کردید را تایپ نموده و اقدام به وارد نمودن پسورد جدید کنید. از سیستم خارج شده و مجددا لاگین کنید تا صحت درستی پسورد جدید را مورد آزمون قرار دهید.
به همین راحتی توانستید پسورد مربوط به SSO ویسنتر خود را ریست نمایید.

 

تهیه و تنظیم مقاله توسط مهندس اشکان پزشکی

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection