تلفن تماس 02188327832

معرفی مایکروسافت لینک

در این مقاله قصد داریم مفاهیم اولیه در مورد نصب و راه اندازی Skype for Business را مرور کنیم. شرکت پردیس پارس به عنوان مجری خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه، مجازی سازی شبکه و راه اندازی VDI آماده ارائه خدمات در زمینه نصب و راه اندازی VoIP و ویدئو کنفرانس مبتنی بر مایکروسافت لینک و Skype for Business می باشد.

 

معرفی امکانات Skype for Business:
شرکت مایکروسافت با ادقام دو نرم افزار Skype و Lync Server Microsoft قابلیت ها و امکانت جدید تری را در قالب نرم افزار Skype for business Microsoft ارائه کرده است. به کمک این Application ، می توان ارتباطات تصویری (Video Conference) را در داخل سازمان و بین شعب مختلف در شهرستان ها و حتی خارج از کشور به صورت کاملاً Secureیا امن برقرار کرد. همچنین این نرم افزار موجب کاهش هزینه های برقراری ارتباطات (از بین رفتن هزینه های تماس های مکرر تلفنی) و رساندن آن، تقریباً به عدد صفر شده است. (فقط هزینه های معمول اینترنت)
ضمن این که قابلیت Integrate شدن با سایر سرویس های داخلی سازمان از جمله ایمیل سرور سازمانی (Microsoft Exchange Server) نیز، از دیگر ویژگی های این برنامه است.
برخی از امکانات و قابلیت ها:
 برگزاری جلسات مدیران و هیئت مدیره در یک Session امن، با وجود کیلومترها فاصله بین افراد از طریق
Video Conference.
 ارتقاء تعداد Session های Video Conference های چند نفره (افزایش تعداد نفراتی که می توانند در یک
Video Conference حضور پیدا کنند).
 اشتراک اسناد و مدارک Office Microsoft در Video Conference ها.
 ارائه خدمات Video Conference در تلفن های همراه، بدون نیاز به پرداخت هزینه های گزاف و سنگین
اپراتور های تلفن همراه.
 استفاده از این نرم افزار، حتی بودن داشتن Account های Microsoft با خط ثابت.
معرفی مایکروسافت لینک شرکت پردیس پارس
معرفی برنامه و نحوه نصب:
اگر در کلاینت خود از نرم افزار Microsoft Office 2016 استفاده می کنید، برای استفاده از Skype for Business نیازی به نصب جداگانه آن ندارید، چرا که در حالت پیش فرض این برنامه در مجموعه برنامه های Office 2016 گنجانده شده است. در صورتی که از نسخه های ورژن پایین تر Microsoft Office استفاده می کنید، برای استفاده از Skype for Business، نسخه کلاینت آن را به صورت جداگانه باید نصب نمائید.
همچنین برای استفاده از این Application در تلفن همراه و... نیز می توان نسخه کلاینت آن را از اینترنت دانلود و نصب کرد و تنها با استفاده از Account شخصی خود به آن متصل شد.
معرفی مایکروسافت لینک شرکت پردیس پارس
قابلیت های برنامه:
بعد از این که اقدام به اجرای برنامه شود، با محیطی همانند تصویر زیر مواجه می شوید که تنها کافیست با تایپ کردن بخشی از نام کاربر مد نظر و انتخاب آن، شروع به برقراری ارتباط با کاربران دلخواه نمائید. در این بخش کاربرانی که در لحظه Online هستند را با نماد  و کاربرانی که Online اما سیستم آنها در حالت Idle یا بیکار قرار دارد را با نماد  می توان مشاهده نمود.

 Call: در این قسمت کاربران ضمن این که امکاناتی از قبیل Chat, Call , Video Call را دارند می توانند حتی صفحه Desktop خود را به اشتراک گذاشته و یا حتی فقط فضای کاری مربوط به یک Application خاص را در بین خود به اشتراک بگذارند.

 :Video Conference امکان دیگری که برای کاربران فراهم گردیده، برگزاری جلسات گروهی Online به صورت صوتی و تصویری است. کاربران سازمان می توانند با یکدیگر چت گروهی انجام داده و همچنین در صورت وجود Webcam در یک جلسه گروهی تصویر Online خود را نیز با حاضرین در جلسه به اشتراک بگذارند.

 کارکردن بر روی یک برنامه به صورت همزمان: در یک چت گروهی، کاربران این امکان را دارند تا همگی با سطح دسترسی مشخص، بر روی یک Application خاص به صورت مشترک کار کنند.

 مشاهده مشخصات کاربران: بعد از ورود به برنامه کاربران می توانند مشخصات مربوط به سایر User ها را مشاهده کرده و حتی از طریق گزینه Membership گروه های کاری کاربر مربوطه را مشاهد نمایند.

 تعریف کردن Reminder: یکی از قابلیت های دیگر Skype for Business تعریف کردن Reminder برای برگزاری جلسات سازمانی است.

 

 Missed Call: با وجود Exchange Server 2013 و قابلیت Integrated شدن با آن، در صورتی که از طریق Skype for Business کاربران تماس بی پاسخی داشته باشند، یک Email با همین محتوا برای کاربر مربوطه ارسال خواهد شد.

 مشاهده وضعیت کاربران در Outlook: به هنگامی که کاربران در برنامه Skype for Business وارد حساب کاربری خود شده باشند، از طریق Outlook و با توجه به Integrated بودن این دو Application، کابران از طریق Outlook ضمن اطلاع از Online و یا Offline بودن، امکان برقراری تماس با یکدیگر را نیز خواهند داشت.

تماس از طریق شماره داخلی: کابران این امکان را دارن تا از طریق شماره گیری کردن داخلی کاربر مورد نظر، اقدام به تماس گرفتن با یکدیگر نمایند.

نحوه نصب و انجام تنظیمات Application:
نصب Application در Client های ویندوزی: برای نصب کردن این برنامه در PC و یا Laptop، کاربران در صورتی که از Office 2016 استفاده می کنند، نیازی به نصب این برنامه ندارند. چرا که این Application در مجموعه نرم افزارهای این نسخه از Microsoft Office گنجانده شده است.
نصب Application در Device های Android و IOS: کاربرانی که بوسیله تلفن همراه، تبلت و... قصد متصل شدن به این برنامه را دارند، می توانند از طریق برنامه هایی نظیر Play Store, App Store و... و یا
Application های بومی نظیر Cafebazaar (برنامه بازار) اقدام به تهیه و نصب برنامه Skype for Business نمایند.

تنظیمات کاربری و ورود به برنامه: کاربران، پس از نصب برنامه بر روی PC، Laptop، تلفن همراه، iPad و... جهت ورود به برنامه نیازمند دریافت گواهینامه معتبر (Certificate) و همچنین ورود اطلاعات کاربری (Username و Password) می باشند.

 

 تنظیمات ورود به برنامه:

 

 

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection