امنیت شبکه چیست و چرا مهم است؟

امنیت شبکه چیست و چرا مهم است؟

جدول سرفصل محتوا امنیت شبکه چیست و چرا مهم است؟

امنیت شبکه چیست؟

افرادی که علاقه مند به حرفه ای در امنیت شبکه هستند، پایه و اساس مهارت های کلیدی را کسب می کنند که برای محافظت در برابر حملات سایبری استفاده می شود.

نقض امنیت رایانه امری عادی است و هر روز چندین مورد در سراسر جهان رخ می دهد. برخی از آنها جزئی و با از دست دادن اطلاعات یا منابع پولی اندک در نظر گرفته می شوند، اما بسیاری از آنها بزرگ یا حتی فاجعه بار در نظر گرفته می شوند.

شاید در مورد هک شبکه Sony Pictures در سال 2014 شنیده باشید که FBI آن را به دولت کره شمالی نسبت داده است. اخیراً، هکرهای روسی متهم به دستکاری در سیستم های رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده و شرکت ها و سازمان های دولتی اوکراین شده اند.

هکرها به طور مداوم به دنبال آسیب پذیری های جدید برای بهره برداری هستند. هنگامی که شبکه ها ایمن نیستند، اطلاعات مربوط به سازمان ها و افراد و حتی دولت ما در معرض خطر قرار گرفتن یا اعمال نفوذ علیه ما قرار دارند.

تحلیلگران امنیت اطلاعات اقدامات امنیتی را برای محافظت از شبکه های کامپیوتری سازمان توسعه و اجرا می کنند. با افزایش تعداد حملات سایبری، دانش و تخصص آنها در تقاضای فزاینده است.

اگر به دنبال شغلی در فناوری اطلاعات هستید، مهم است که اصول امنیت شبکه را درک کنید، از جمله اینکه چگونه می توانید از خود و دیگران در برابر حملات سایبری مضر محافظت کنید.

امنیت شبکه چیست؟

به گفته موسسه SANS، امنیت شبکه فرآیندی است که در آن اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از زیرساخت شبکه زیربنایی از دسترسی غیرمجاز، سوء استفاده، نقص، اصلاح، تخریب یا افشای نادرست انجام می شود. اجرای این اقدامات به رایانه ها، کاربران و برنامه ها اجازه می دهد تا عملکردهای حیاتی مجاز خود را در یک محیط امن انجام دهند.

ایمن سازی یک شبکه به ترکیب پیچیده ای از دستگاه های سخت افزاری مانند روترها، فایروال ها و برنامه های نرم افزاری ضد بدافزار نیاز دارد. سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارها از تحلیلگران بسیار ماهر امنیت اطلاعات برای اجرای طرح‌های امنیتی استفاده می‌کنند و دائماً کارایی این طرح‌ها را نظارت می‌کنند.

چرا امنیت شبکه مهم است؟

امنیت شبکه برای شبکه های خانگی و همچنین در دنیای تجارت مهم است. اکثر خانه‌هایی که اتصال به اینترنت پرسرعت دارند، یک یا چند روتر بی‌سیم دارند که در صورت عدم ایمن‌سازی مناسب، می‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند. یک سیستم امنیتی شبکه جامد به کاهش خطر از دست دادن داده، سرقت و خرابکاری کمک می کند.

مجله PC مراحل ساده ای را ارائه می دهد که می توانید برای اطمینان از ایمن بودن شبکه خانگی انجام دهید:
نام کاربری و رمز عبور مدیر روتر خود را تغییر دهید
نام شبکه را تغییر دهید
رمزگذاری را فعال کنید
فایروال ها را دو برابر کنید
شبکه های مهمان را خاموش کنید
به روز رسانی سیستم عامل روتر
چگونه می توانید یک تحلیلگر امنیت اطلاعات شوید؟
تحلیلگران امنیت اطلاعات تقاضای زیادی دارند. بر اساس پیش‌بینی اداره آمار کار، فرصت‌های شغلی برای تحلیلگران امنیت اطلاعات بین سال‌های 2014 تا 2024 به میزان 18 درصد رشد می‌کند که بسیار سریع‌تر از میانگین همه مشاغل است.
دانشگاه هرتزینگ مدرک لیسانس فناوری اطلاعات و همچنین مدرک امنیت سایبری را ارائه می دهد. این مدرک می تواند به افراد علاقه مند به حرفه ای در امنیت شبکه کمک کند تا در مهارت های کلیدی که برای محافظت از افراد و سازمان ها در برابر حملات سایبری آسیب رسان استفاده می شود، پایه و اساس کسب کنند.

به عنوان یک دانشجوی فناوری امنیت، در مورد موارد زیر یاد خواهید گرفت:

تضمین و امنیت اطلاعات
هک اخلاقی
طراحی امنیت شبکه
دفاع شبکه
پزشکی قانونی کامپیوتر و شبکه
دانشگاه هرتزینگ یک مدرک لیسانس شبکه کامپیوتری آنلاین را برای دانشجویانی که شغل IT را به عنوان تحلیلگر سیستم های کامپیوتری یا معمار شبکه های کامپیوتری یا متخصص پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در نظر دارند ارائه می دهد. با این حال، برای حرفه ای به عنوان یک تحلیلگر امنیت اطلاعات با تاکید بر امنیت، بهتر است با مدرک امنیت سایبری مجهز شوید.

ایمنی و امنیت جامعه ما بر توانایی ما برای محافظت از اطلاعات محرمانه در برابر تهدیدات خارجی استوار است. اگر شغلی را به عنوان تحلیلگر امنیت اطلاعات دنبال کنید، می توانید بخشی از خط مقدم در برابر این تهدیدها باشید.

کریس لابونتی یک آکادمیک و تکنولوژیست با بیش از 20 سال تجربه در آموزش عالی و فناوری است. او برنامه هایی را در زمینه فناوری اطلاعات، برنامه های کاربردی موبایل، شبکه و مهندسی نرم افزار توسعه داده و مدیریت کرده است. کریس علاوه بر تدریس و هدایت برنامه‌های آکادمیک، به عنوان مهندس میدانی و توسعه‌دهنده Java Enterprise نیز کار کرده است. او با خانواده اش در مینه سوتا زندگی می کند و از فضای باز لذت می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از سال ۱۳۸۸، شرکت پردیس پارس به ارائه خدمات تخصصی راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه می‌پردازد. با سابقه‌ای درخشان شامل بیش از ۱۰۰ پروژه موفق، این شرکت اکنون دارای مجوز رسمی از اداره ثبت شرکت‌های استان تهران است.. تیم ما، متشکل از متخصصین با تجربه، با استفاده از فناوری‌های روز، خدماتی نوین در زمینه‌های راه‌اندازی شبکه، پشتیبانی و مجازی‌سازی ارائه می‌دهد.

لینک شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما