تلفن تماس 02188327832

مروری بر آفیس 2016

در سری مقالات معرفی نرم افزارهای دنیای کامپیوتر و ارتباطات من اشکان پزشکی کارشناس اجرایی تیم پردیس پارس در خدمت شما هستم تا به معرفی محصول جدید مایکروسافت بپردازیم. شرکت پردیس پارس ارائه کننده خدمات شبکه و راهکارهای پیاده سازی و نصب شبکه و پشتیبانی شبکه، ارائه کننده خدمات مجازی سازی شبکه، راه اندازی سرویس های مایکروسافتی، نصب و پیاده سازی فایروالهای سخت افزاری و نرم افزاری و ... در خدمت شما می باشد.

 

آفیس 2016 وارد بازار شد تا تقریبا بعد از گذشت سه سال از آخرین آپدیتی مهمی که مایکرسافت برای آفیس خود داد شاهد یک برنامه ی جدید از این خانواده باشیم. 1.2 میلیارد نفر در سرتاسر کره خاکی از نرم افزار آفیس استفاده می نمایند. از هر چیزی که به ذهن شما می رسد حال میخواهد تایپ ساده یک متن باشد یا محاسبه میزان دخل و خرج یک خانواده تا محاسبات پیچیده ی مالی یک شرکت بزرگ همه و همه با بسته ی نرم افزاری آفیس امکان پذیر است. آفیس همه جا حاضر است حال سوال این است که بروزرسانی این نرم افراز دلچسب خواهد بود؟ یا می توانیم با همان نسخه ی قدیمی 2013 کار کنیم؟ مایکروسافت به شما پیشنهاد می دهد که دست به کار شده و آپدیت را از همین الان شروع کنید اما بیائید کمی با هم در مورد ویژگی های جدید آفیس صحبت کنیم تا شما بتوانید با دیدی بازتر انتخاب کنید مهاجرات یا وفاداری به نسخه ی کنونی !!
آفیس 2016 واقعا برای اشتراک گذاری ساده و آسان فایل ها بر روی تمام دیوایس ها طراحی شده است. آفیس 2016 شبیه آفیس 2013 می باشد اما حالا وقت آن است که با همکاری بیشتری کار کنیم! این عمده تفاوت این برادرها می باشد. از هر جایی امکان دسترسی به فایل های خود را دارید. من می توانیم داکیومنتی را بر روی پی سی خود ساخته و سپس بر روی تلفن یا تبلیتم ویرایش کنم بدون اینکه نگران باشم که این کارها باید دستی و با جابجایی داکیومنت صورت گیرد. آفیس 2016 کلودینگ را با آغوش باز پذیرفته است.

قابلیت های جدید در یک نگاه:
• وجود امکان کار در Word به صورت بلادرنگ
• ساده شدن به اشتراک گذاری
• Insights (استفاده از موتور جستجوی بینگ جهت توضیحات بیشتر)
• بهبود یافتن Version History
• بهبود چک کننده ی گرامر
آفیس 2016 و همه چیز در مورد Cloud
وقتی شما برای اولین بار یکی از برنامه های آفیس را اجرا کنید با خود می گوید به راستی چه چیزی عوض شده است؟ رنگ Title bar برنامه ماحصل تمام تبلیغات مایکروسافت برای آفیس جدیدش می باشد؟! در آفیس 2007 همه ی ما با دیدن محیط ریبونی برنامه ها شوکه شدیم! این داستان در 2010 با وضعیت منوهای ذخیره سازی و پرینت ادامه دار بود اما در 2016 چه چیزی ما را شوکه خواهد کرد؟ درست حدس زدید منتظر شوک نباشید تغیری زیادی نخواهیم داشت برای مثال: در اکسل فقط یک تغییر رخ داده است: شش نوع چارت جدید وجود دارد. چند تغییر بصری جدید و یک تم خاکستری که به خوبی با ویندوز 10 هماهنگ شده است. به جز آنکه، همه قابلیت های ورد، اکسل و پاور پوینت در همان قسمت های قبلی قرار دارند و تغییر زیادی صورت نگرفته است. در ریبون برنامه شما با تکست باکسی مواجه می شوید که در آن نوشته شده است : “Tell me what you want to do”


تغییرات عمده در شکل ظاهری آخرین بار در آفیس 2007 صورت گرفته بود و در آفیس 2010 شاهد تغییرات عمده ای نبودیم. اگر شما از کاربران قدیمی آفیس هستید نسخه ی 2016 خللی در استفاده از نسخه های آفیس برای شما ایجاد نخواهد شد.
اما امکانات جدیدی اضافه شده است و از بهترین های آنها می توانیم به برنامه ی Word اشاره کنیم. اگر شما در حال ساخت یک رزومه و یا یک نامه ی اعتراضی هستید این ابزار را انتخاب خواهید کرد. مایکروسافت برنامه Word را کمی هوشمندتر از سابق ساخته است بعضی از امکانات جدید بسیار مفید بوده و از موارد اضافی خبری نیست. مثلا شما اگر قصد کشیدن یک چارت را دارید ولی نمی دانید از کجا و چگونه باید این کار را انجام دهید کافی است سرچ کرده و بنویسید " چگونه می توانم یک چارت طراحی کنم" و یا چیزی شبیه به این جمله! و به راحتی موارد مرتبط را پیدا خواهید کرد.
مایکروسافت همچنین از موتور جستجوی بینگ در آفیس 2016 بسیار بهره برده است. یک قابلیت جستجوی هوشمند به شما اجازه می دهد تا آیتم های مورد نظر خود را در داکیومنت ها و ایمیل ها جستجو کنید. نسخه های قبلی آفیس قابلیت های مشابه ای داشتند، اما به نظر می رسد در نسخه ی جدید کمی بهتر شده و استفاده از آنها آسان تر شده است.
همکاری برای نوشتن! دنیای واقعی با Word
اما بزرگترین امکان اضافه شده به Word نوشتن چند نفره به صورت بلادرنگ می باشد. برای اولین بار در نسخه ی دسکتاپی Word، شما می توانید ببینید که چه کسانی در حال تایپ هستند و چه زمانی داکیومنت ها را ویرایش و یا ذخیره کرده اند. در نسخه های قبلی این قابلیت فقط برای آفیس تحت وب وجود داشت و به صورت گسترده در گوگل داک وجود دارد. یک تفاوت بزرگ ایجاد شده است تا شما مشاهده نمایید همکاران در حال کار بر روی یک سند کدام یکی بر روی داکیومنت تغییر را ایجاد کرده است با این قابلیت که شما به سرعت می توانید به آنها در اسکایپ پیغام دهید و توصیه کنید که از دست بردن و تغییرات در سندها خودداری کنید!!


اگر شما از نسخه ی وبی گوگل داک استفاده می کنید تغییر کوچکی با پیاده سازی ورد وجود دارد. اگر به صورت تیمی بر روی یک سند کار می کنید بنابراین شما هر دو نمی توانید یک خط را ویرایش کنید. من اغلب در استفاده از مستندات آنلاین دچار مشکل می شوم وقتی که چند نفر در حال استفاده و ویرایش هستند، اما این قفل شدن از اشتباهات من جلوگیری میکند. در حال حاضر این تصور برای من سخت است که به نسخه های قدیمی آفیس برگردم در حالی که قابلیت ویرایش آنلاین را دارم و آرزو میکنم که این قابلیت به سایر برنامه های آفیس هم انتقال پیدا کند. در حال حاضر این امکان فقط برای آفیس مهیا شده است.
در کنار قابلیت بزرگ و دوست داشتی ویرایش بلادرنگ، آفیس 2016 شامل یک نسخه ی جدید از تاریخچه در پنل کناری می باشد. اگر چند نفر به صورت همزمان بر روی یک سند کار کنند و تغییراتی را ایجاد نمایند. نسخه ی تاریخی History version در حال حاضر به راحتی قابل دسترسی است و شما به راحتی می توانید نسخه های قدیمی را در چند ثانیه بازیابی نمایید.
خوشبختانه، قسمت های اضافه شده ی جالبی در اوتلوک 2016 وجود دارد که ایمیل زدن را راحت تر می کند. مایکروسافت یک راه حل هوشمندانه اضافه کرده است که می توانید پیوست ها را در اوتلوک مدیریت کنید. اگر شما از دایکومنت های One Drive استفاده کرده باشید بنابراین می توانید بدون اینکه پنجره ی اضافه ای برای شما باز شود آنها را به ایمیل خود اضافه کنید.
ترفند هوشمندانه اینجاست که اگر داکیومنتی بر روی One Drive یا روی سرویس های دیگر مایکروسافت ذخیره شده باشد بنابراین نیازی نیست به ایمیل پیوست شوند و به جای ان یک لینک ارسال خواهد شد.
اوتلوک نیازهایی فراتر از پشتیبانی از Exchange دارد
مایکروسافت یک ابزار جدید به نام Clutter جهت مدیریت ایمیل ها اضافه کرده است. این ابزار ایمیل ها و پیغام ها را اولویت بندی می نماید و آنهایی که از اولویت پایینی برخوردار هستند در فولدر مجزا قرار می دهد. من زیاد طرفدار این قابلیت نمی باشم چون معمولا جداسازی به صورت اتوماتیک در انتهای کار خروجی مناسبی نخواهد داشت. همچنین اگر شما از یک برنامه ی جدا جهت جداسازی ایمیل ها خود داشته باشید این تداخل باعث درهمریختگی میگردد. اوتلوک جدید در iOS بیشتر تمرکز خود را برای قسمت inbox گذاشته است. در اوتلوک 2016 ایمیل فقط برای ایمیل نیست! اگر شما در حال استفاده از برنامه های افیس هستید هر لحظه اسکایپ می تواند خودنمایی کرده و پیغام های شما را نشان دهد. شما به وسیله اسکایپ می توانید video یا voice کال داشته و صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید و کارهایی مانند زمانبندی و تقویم و ... را مدیریت نمایید. قابلیت چت به صورت گروهی هم اضافه شده است تا شما هیچ گونه بهانه ای نداشته باشید.


یکی از برنامه های جدید که ایده جالبی را به همراه دارد اشتراک گذاری Cloud-power مستندات در Sway می باشد. این برنامه جدیدا به آفیس اضافه شده است. یک تغییر چشمگیر و دلنواز که در آخرین نسخه به آفیس اضافه شده است. در ساده ترین شکل، Sway به هرشخصی اجازه می دهد بوسیله عکس ها و تکست هایی که دارید بدون دردسر یک سایت زیبا بسازید. شما می توانید عکس ها و ویدئوها و توئیت های خود را وارد برنامه کرده و با استفاده از قابلیت های مختلف یک خروجی زیبا تحویل بگیرید. به خاطر بسپارید که برای استفاده از این برنامه اصلا نیازی به آفیس نداشته و به صورت آنلاین می توانید از این قابلیت ها استفاده کنید.
به طور کلی در آفیس 2016 بسیاری قابلیت ها اضافه شده است که برآیند آنها بیشتر به سمت کارهای تعاملی می باشد. بیشتر تغییرات در 2016 جزئی میباشند که ما آنها را در آفیس 2013 سه سال قبل داشتیم مایکروسافت نشان داده است فعلا هدفی برای ترکیب تاچ با تایپ و inking در برنامه های خود ندارد. در عوض برنامه های ویندوز 10 را برای موبایل و تبلت جدا کرده است که این کار کمی احمقانه به نظر می رسد. برنامه های مربوط به Desktop قوی بوده و در برخی اوقات انتقال تمام ویژگی ها به نسخه های تاچ کمی مشکل است.
در کل برای مهاجرات به آفیس 2016 مشکلی نخواهید داشت چون همه چیز محیاست ! از نسخه ی 32 بیتی تا 64 بیتی و کرک !! منتهی تفاوت زیادی را احساس نخواهید کرد مگر واقعا اجتماعی بوده و بخواهید با هم روی یک سند کار کنید ...

 

 

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection