تلفن تماس 02188327832

بازگردانی بکاپ از Veeam

در این مقاله می خواهیم یکی از نکات مهم نرم افزار پرقدرت بکاپ گیری را آموزش دهیم. شرکت پردیس پارس ارائه دهنده خدمات راه اندازی و پشتیبانی از بکاپ سرورهای شبکه نظیر Symantec Backup Exec و Veeam Backup & Replication می باشد. همچنین سایر خدمات شرکت نظیر مجازی سازی شبکه، مجازی سازی دسکتاپ، خدمات فایروال، خدمات میکروتیک، خدمات ایمیل سرور و پشتیبانی از شبکه می باشد.

 

همان طور که شما همراهان عزیز میدانید شرکت پردیس پارس در زمینه طراحی شبکه، مجازی سازی شبکه و پشتیبانی شبکه فعالیت داشته و در کلیه این مراحل مراحل در کنار شما عزیزان خواهد بود. در این قسمت از مطالب آموزشی اشاره ای خواهیم کرد به بکاپ سرور Veeam Backup & Replication
نرم افزار Veeam Backup & Replication طراحی شده برای بکاپ گیری از ساختار مجازی شبکه اعم از ماشین ها و application های استفاده شده در ماشین های مجازی
در این مقاله قصد داریم به یک ویژگی کم نظیر از Veeam Backup & Replication اشاره کنیم که بسیار کاربردی و لازم می باشد.
شما فرض کنید با استفاده از Veeam Backup & Replication از ساختار مجازی خود بکاپ گرفته اید؛ اگر در صورت بروز مشکل و نیاز به Restore کردن ماشینی داشته باشید با خیال راحت و بیشترین سرعت و دقت ممکن میتوانید با استفاده از Veeam Backup & Replication ماشین یا دیتابیس و یا فایل خاصی را ریکاوری کنید.
حالا شما زمانی را در نظر بگیرید که خود بکاپ سرور هم دچار مشکل شده و خارج از سرویس دهی می باشد و شما تنها به فایل های بکاپ ماشین ها دسترسی دارید و نیاز دارید ماشین خاصی رو ریکاوری کنید!
یکی از روش های ممکن این هست که بیایید یه بکاپ سرور مجدد نصب کرده و کانفیگ کنید و فایل بکاپ را Import کرده و ریکاوری کنید که این خودش زمان بر هست
البته Veeam راهکاری در اختیار شما قرار داده که با کمترین زمان و بدون بکاپ سرور یک ماشین را Restore کنید و این راهکار استفاده از Extract.exe هست که روش کار آن به صورت زیر می باشد.
ابتدا نرم افزار Extract.exe را اجرا کرده و مراحل را طبق تصویر زیر ادامه میدهید:

بکاپ گیری با Veeam

بعد از extract شدن ماشین مد نظر یه نگاهی به فولدر خروجی می اندازیم و همان طور که مشاهده میکنید فایل های ماشین آماده هستند برای Register شدن در Hypervisor:

بکاپ گیری با Veeam

تنها کار باقی مانده این هست که شما فایل های Extract شده را روی دیتا استور یکی از هاست ها کپی کرده و فایل که پسوند آن .vmx هست راست کلیک کرده Add to Inventory رو بزنید تا ماشن در هاست مورد نظر register شود. حالا با خیالت راحت ماشین رو روشن کنید

بکاپ گیری با Veeam

با انجام مراحل فوق که نهایت 20 دقیقه طول خواهد کشید تا شما یک ماشین را بدون در درست داشتن بکاب سرور Recovery کنید,
ما کارشناسان فنی شرکت پردیس پارس به شما این قول رو میدهیم با در نظر گرفتن بهترین و موثر ترین روش های موجود جهت راه اندازی و طراحی و مجازی شازی شبکه در کنار شما خواهیم بود تا شما عزیزان هیچ نگرانی بابت نگهداری شبکه نداشته باشد.

 

از سری مقالات مهندس محمد حسین نوری زاده

 

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi