تلفن تماس 02188327832

راه اندازی ویدئو کنفرانس در شبکه

در این مقاله تصمیم داریم در مورد قدرتمندترین پلتفرم وب کنفرانس دنیا صحبت کنیم. با کمک این برنامه شما می توانید جلسات آنلاین و کلاس های مجازی و وبینارهای خود را برگزار نمایید. زمان آن رسیده که نگران سرعت کم کاربران خود نباشید، دغدغه ای برای اتصال با تبلت و موبایل نداشته باشید و هرکسی از هر جایی با هر سرعتی بتواند در کنفرانس شرکت نماید. قسمت هیجان انگیز داستان در حال شروع می باشد پس با من اشکان پزشکی بعنوان کارشناس فنی شرکت پردیس پارس همراه باشید تا کمی عمیق تر در مورد این برنامه و تجربیات ما در زمینه پیاده سازی و راه اندازی امکانات آن صحبت نماییم.

 


Adobe Connect نرم افزاری است برای ایجاد کلاس های آنلاین، وب کنفرانس و ارائه عمومی می باشد. اگر بخواهیم کمی در مورد امکانات این برنامه صحبت کنیم باید بدانیم که آموزش آنلاین، وب کنفرانس، ماژول های آموزشی و به اشتراک گذاری دیسکتاپ تعدادی از قابلیت های بی شمار این پلتفرم بی نظیر می باشد. این محصول کاملا بر اساس Adobe Flash می باشد.

آنشاییی نرم افزار Adobe Connect | راه اندازی ویدئو کنفرانس در شبکه | شرکت پردیس پارس
در ابتدای راه Adobe Connect قسمتی از خانواده Adobe Acrobat بود و اسم این برنامه چندین و چند بار دستخوش تغییر گردید. این محصول اولین بار توسط یک Startup که Presedia نام داشت بر سر زبان ها افتاد و سپس توسعه پیدا کرد. اولین ماژول آموزشی Adobe presenter بود که پاورپوینت را به فلش تبدیل میکرد و در اختیار کاربران قرار میداد. مایکرومدیا به مانند تمام غول های دنیای فناوری Presedia را خرید و یک کامپوننت Real-time وب کنفرانس به آن اضافه کرده و نام آن را Breeze live گذاشت. کمی از این تغییرات نگذشته بود که این نام به Breeze Meeting تغییر کرد.

آشنایی نرم افزار Adobe Connect | راه اندازی ویدئو کنفرانس در شبکه | شرکت پردیس پار
در نسخه ی 5، Macromedia Breeze شامل چهار برنامه بود:
• Breeze Presenter
• Breeze Training
• Breeze Meeting
• Breeze Events
دامنه این تغییرات ادامه دار بود و Breeze مجددا تغییر نام داده و rebrand شده و به Adobe Connect شناخته شد.
Adobe Connect در ابتدای حضور خود شاما برنامه های زیر بود :
• Adobe Connect Events
• Adobe Connect Training
• Adobe Presenter
Adobe Connect از هر نظر در زمینه ارائه راهکارهای وب کنفرانس در دنیا اول می باشد. این برنامه با ارائه راه حل های مفید و سازنده به شرکت ها سبب بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی می شود. ارائه وبینارها و آموزش های الکترونیکی از طریق تعاملات فوق العاده بی نظیر این برنامه را تبدیل به یک قدرت بلامنازع کرده است. در آخرین نسخه از این برنامه ما شاهد امکاناتی هستیم که با دیدن این امکانات مسلما در استفاده و خرید این برنامه حتما وسوسه خواهید شد. به طوری که کارشناسان شبکه پردیس پارس وقتی برای اولین بار این برنامه را در سازمانی نصب و راه اندازی کردند با استقبال بی نظیر پرسنل و متخصصین آن شرکت قرار گرفتند.
امروزه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ و سازمان ها اهمیت ارتباطات را کاملا درک کرده اند. دیدگاه و نگرش گذشته جهت سفر به شهرهای دور و نزدیک برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها کاملا تغییر کرده است. شرکت های تجاری بزرگ و حتی سازمان های دولتی که از بودجه های هنگفتی برخوردار هستند دیگر مانند گذشته متخصصین و مدیران خود را به شهرها و کشورهای مختلف برای برگزاری کلاس و کنفرانس نمی فرستند زیرا علاوه بر تحمیل هزینه گزاف برای سازمان، خطرات سفر و جابجایی و خلا نبود مدیران و متخصصین در سازمان سبب وارد ساختن ضربه های جبران ناپذیری به سازمان می شود. همچنین ممکن است جلسات به صورت مداوم و دوره ای تکرار شود که این امر نیز برای پرسنل و مدیران امری کسل کننده میشود. در سازمان های کوچک بیشتر بار هزینه ای سبب می شود کیفیت سفر بسیار پایین آمده و پرسنل تمایلی به برگزاری جلسات در جایی به جز مقر استقرار خود نداشته باشند. تمام این دلایل سبب می شود که سازمان ها و شرکت های تجاری به فکرراه کاری باشند. این راهکار توسط شرکت معظم و بزرگ Adobe پوشش داده شده است.

آشنایی نرم افزار Adobe Connect | راه اندازی ویدئو کنفرانس در شبکه | شرکت پردیس پارس
کمپانی های بزرگ علاقه زیادی دارند تا با مشتریان و یا سایر شرکت ها در تماس باشند و کیفیت این تماس ها بسیار مهم می باشد آنها تمایل دارند جلسات و کنفرانس های خود را طوری برگزار نمایند که بیشترین بازدهی را داشته باشد.
در بحث ELearning همان گونه که مطلع هستید بسیاری از دانشگاه ها و سازمان های داخل کشور به این سمت رفته اند و در حال حاضر تعدادی زیادی از کلاس های دانشگاه های معتبر به صورت مجازی برگزار می گردد. اما سوال مهم اینجاست ! با وجود سرعت های مختلف و کندی های متمادی آیا می توانیم به این روش اعتماد کنیم ؟ آیا دیتاهای ما با حفظ امنیت جابجا می شود؟ با توجه به نوظهور بودن این تکنولوژی می توانیم به آن اعتماد کنیم ؟ آیا با موبایل و تبلت می توانیم از این تکنولوژی استفاده کنیم ؟
با توجه به تجربه تیم فنی شرکت پردیس پارس در پیاده سازی و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect می توانیم به شما قول دهیم که این پلتفرم بسیار قابل اعتماد بوده و تمام خواسته های شما را در زمینه وب کنفرانس، کلاس های مجازی رفع و رجوع خواهد کرد. حال نگاهی گذرا داشته باشیم به قابلیت های این برنامه :
• توانایی ساخت اتاق جلسه به تعداد نامحدود و سفارشی سازی شده وجود دارد.
• به هر کاربر می توانید چندین و چند اتاق گفتگو اختصاص بدهید.
• ایجاد Breakout برای هر کلاس یا جلسه
• VoIP
• ویدئو و تصویر با کیفیت بسیار عالی
• رکورد کردن meeting ها
• به اشتراک گذاری Desktop
• وجود نوت و چت و وایت بورد
• مدیریت کاربران و ادمین ها
• ارائه گزارش های کامل از وضعیت استفاده ریسورس ها و تعداد جلسات و نفرات آنلاین و ...
• ساخت Polling
• سادگی نصب و راه اندازی در فازهای مختلف
قابلیت های قدرتمند در Adobe Connect 9
آماده سازی بهتر Event ها و تحویل آنها:
اگر اتاق جلسات و محتوای پرزنت آن از قبل مشخص شده باشد این خود باعث می شود که فایل های مورد نیاز از قبل بارگزاری شده و ارئه کننده بدون دغدغه به صورت live موارد مورد نیاز خود را اجرا نماید.
تنظیم کنندگان اتاق جلسات به راحتی می توانند Layoutها، محتوا، ویدئوها و quiz ها و ... را مدیریت کرده و بر اساس نیاز تغییر بدهند. توجه داشته باشید که شما با کم ترین دانش می توانید ظرف چند دقیقه کوتاه مدیر یک اتاق جلسه شوید و از تصویر پس زمینه تا کنترل صدای کاربران را برعهده بگیرید.
حداکثر رسانی کاربران و دسترسی آسان به Meeting room ها
در Adobe connect 9 برای هر event ما میتوانیم تا 1500 کاربر را که از کامپیوترهای قدیمی و لپ تاپ و موبایل فون و دیوایس های دیگر استفاده می نمایند دعوت نماییم. ( شایان ذکر است نوع سیستم عامل اصلا ملاک نمی باشد)
پر رنگ تر شدن نقش مدیر در event ها
ادمین ها می توانند template های قابل اشتراکی بسازند، tag ها را در کاتالوگ ها فعال نمایند. ایمیل ها را جواب داده و رول های جانبی را به سایر کاربران تفویض نمایند.
برگزاری رویدادهای زمانبندی شده :
قابلیت های زمان بندی در Adobe connect9 به شما اجازه می دهد به راحتی زمان های خالی را یافته و از تداخل سیمنارها با یکدیگرجلوگیری نمایید.
ساخت Template های مربوط به ایمیل :
شما می توانید مواردی مانند به خاطر آوردن زمان جلسه، تشکر بابت حضور در جلسه، از دست دادن جلسه، ... را با ایمیل برای کاربران خود ارسال نمایید.
ادغام با Social Media ها :
به راحتی برنامه های دلخواه ADD می شوند. برنامه های مثل Twitter connect که شما می توانید در حین جلسه و یا قبل از کلاس از آنها استفاده نمایید.
بهبود مدیریت صدا:
مدیران جلسه به راحتی می توانند صداها و نویزهای ناخواسته را حذف نمایند. شما می توانید قابلیت میکروفن شرکت کنندگان را قطع نمایید یا توانایی استفاده از میکروفن را از آنها بگیرید.

آشنایی نرم افزار Adobe Connect | راه اندازی ویدئو کنفرانس در شبکه | شرکت پردیس پارس

جمع بندی :
Adobe Connect قدرتمندترین پلتفرم حال حاضر برای وب کنفرانس و کلاس مجازی می باشد که شما می توانید با پهنای باندی معمولی بهترین کیفیت را بدست آورید. این نرم افزار راه اندازی ساده ای داشته و راهبری آن بسیار کاربرپسند می باشد همچنین این امکان را برای شما فراهم می نماید تا با موبایل و تبلت بدون در نظر گرفتن نوع os در کنفرانس ها شرکت کرده و بدون نگرانی از تمام امکانات استفاده نمایید. همچنین می توانید جلسه خود را رکورد کرده و بعدا دانلود نمایید. تقریبا تمام نیازهای شما توسط این نرم افزار پوشش داده شده است. از فرم نظرخواهی و امتحان گرفته تا تعریف کیفیت صدا و تصویر و تغییر نوع نمایش کنفرانس و به اشتراک گذاری دیسکتاپ و غیره در این نرم افزار گنجانده شده است.

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection