تلفن تماس 02188327832

معرفی نرم افزار HP Data Protector

از آنجا که امروزه تمامی هدف فناوری اطلاعات در راستای ارائه صحیح خدمات به مشتری ها می باشد، مدیریت متمرکز سیستم ها و برنامه های کاربردی وابسته به آن بسیار حائز اهمیت است. از این رو، بازگردانی سرویس های فناوری اطلاعات در یک بازه زمانی منطقی به هنگام بروز مشکلات از اولویت بالایی برخوردار می باشد. در همین راستا، معیارهایی از قبیل بازیابی نقطه مورد نظر (RPO) و زمان بازیابی مورد نظر (RTO) با مفهوم Availability کسب و کارها گره خورده است. در این زمینه، نرم افزارها و راهکارهای بسیاری وجود دارند که هر کدام از قابلیت ها متفاوتی بر خوردارند.

از این رو تیم فنی پردیس پارس که در زمینه راه اندازی شبکه و خدمات و پشتبانی شبکه و همچنین زیر ساخت مجازی سازی شبکه تخصص دارند  از این فرصت ها استفاده کرده و در این مقاله قصد دارد یکی از نرم افزارهای مطرح در حوزه  پشتیبان گیری رو به شما معرفی کند.

برای کاهش تمامی چالش های محافظت و بازیابی داده های حوزه فناوری اطلاعات راهکار جدید HP Data Protector در بازار رقابت مابین نرم افزارهای موجود از قبیل NetBackup و Veeam  پیشنهاد می گردد. این راهکار بر پایه تکنولوژی های تایید و تست شده از سوی شرکت HPE  قابلیت پشتیبانی یکپارچه از تمامی سرویس های شما در این حوزه را دارد. 

در سبد نرم افزاری HP Data Protector تمامی موارد از قبیل High Availability، Replication و Global Deduplication  همگی وجود دارند  تا بتواند ضریب اطمینان بالایی از وجود پشتیبان لازم از داده‌های حیاتی و بازیابی به موقع آن ها را برای مدیران فناوری اطلاعات فراهم کند. این نرم افزار به خاطر سازگاری با محیط های مجازی سازی شده و فیزیکی به شما کمک می‌کند تا با استفاده از معماری یکپارچه خود، عملیات بازیابی داده های مورد نظرتان را به آسان ترین روش ممکن انجام دهید.

از جمله قابلیت های نرم افزار HP Data Protector می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنسول یکپارچه مدیریتی
  • برنامه های از پیش تعیین شده بر پایه وظایف ایجاد پشتیبان و در دسترسی پذیری داده ها
  • تهیه پشتیبان Agentless برای محیط های مجازی سازی شده مثل VMware و Hyper-V)  Windows VMs و Linux VMs)
  • پشتیبانی از سیستم های فیزیکی (Windows و Linux)
  • ایجاد Replication وHigh Availability برای پشتیبان ها
  • جلوگیری از افزونگی داده ها با Deduplication
  • انتقال Disk Image به Tape با روش بازیابی Granular از Disk و یا Tape

معماری نرم افزار HP Data Protector همان طور که در شکل زیر نمایش داده شده است شامل اجزا و قابلیت هایی می‌باشد که می‌تواند امکان تهیه نسخه پشتیبان از تمام سرویس ها و برنامه های موجود در یک سرور با هر زیرساختی را فراهم کند.

 

hp data protector

 

تهیه و تنظیم مقاله توسط مهندس نوری‌زاده

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection