تلفن تماس 02188327832

تجزیه و تحلیل و مدیریت لاگ‌های محصولات VMware با vRealize Log Insight

شرکت پردیس پارس در بخش‌های مختلفی از خدمات مربوط به شبکه‌های کامپیوتری فعالیت دارد. از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی شبکه، پشتیبانی شبکه، خدمات شبکه، مجازی سازی دسکتاپ، مجازی سازی سرور و مجازی سازی نرم‌افزار اشاره کرد. قطعا شما با VMware و محصولات آن آشنا هستید. ما سعی می‌کنیم با مقالاتی که در خصوص دنیای مجازی سازی توسط مهندس اشکان پزشکی تهیه و تولید می‌شود، شما را هر چه بیشتر با مجازی سازی و فعالیت‌های جذاب و مرتبط با آن آشنا سازیم. 

دنبال یک ابزار کارآمد و مناسب برای برای تجزیه و تحلیل و مدیریت لاگ های مربوط به محصولات VMware هستید؟
پیشنهاد ما vRealize Log Insight می باشد. برنامه‌ای که جزو محصولات VMware بوده و یکی از بهترین اپلیکشن‌های جانبی این کمپانی معظم می‌باشد. این برنامه با استفاده از جمع آوری لاگ‌ها از سیستم عامل، ماشین‌های مجازی، هاست‌ها و vCenter بعنوان یک ابزار جانبی خوب فعالیت می‌کند.

Log Insight دارای داشبورد مدیرتی کاملی می‌باشد. در این برنامه تحلیل دیتاها به صورتی انجام می‌شود که ادمین‌ها کاملا سریع و بهینه می‌توانند به رفع ایراد بپردازند. در این مقاله سعی می‌کنیم روش راه‌اندازی این برنامه را به زبانی گویا و ساده برای شما عزیزان توضیح دهیم.

vRealize Log Insight
نیازمندی‌های نصب برنامه :
• vRealize Log Insight جهت استفاده از این برنامه نیاز دارید بر روی هر سیستم عامل و یا برای هر CPU لایسنس تهیه کنید. می توانیم در مدت زمانی 60 روز رایگان از این برنامه استفاده کنیم. البته فراموش نکنید که در ایران این محدودیت‌ها اصلا معنایی نداشته و به راحتی می‌توانید از تمام امکانات برنامه بدون محدودیت زمانی استفاده نمایید.
• بنا بر لایسنسی که تهیه می‌کنید می‌توانید از قابلیت هایی مثل NSX، vRealize suite و vCloud suites استفاده کنید.
• در نسخه ی appliance برنامه حتما توجه داشته باشید که vCenter شما باید از نسخه ی 5.0 به بالا باشد.
• دسترسی به پورت‌های زیر الزامی است:


o 514 (TCP/UDP), 1514 (TCP SSL), and the following ports for API: 9000 (TCP), 9543 (TCP SSL)


• ساختار Appliance مجازی از قبل تنظیم شده است، هنگام نصب برنامه موارد زیر از شما سوال می‌شود که بر اساس جزئیات و نوع سناریو راه اندازی یکی از موارد را انتخاب نموده و تا آنجا که امکان دارد تنظیمات پیش فرض appliance را تغییر ندهید.


• Extra small – 2 vCPU, 4 GB RAM, 132 GB disk (thick provisioned), vm hardware 7. Test or proof of concept, supports up to 20 ESXi hosts, 200 events per second, or 3 GB a day.
• Small – 4 vCPU, 8 GB RAM, 510 GB disk (thick provisioned), vm hardware 7. Small production workloads, supports up to 200 ESXi hosts, 2000 events per second, or 30 GB a day.
• Medium – 8 vCPU, 16 GB RAM, 510 GB disk (thick provisioned), vm hardware 7. Medium production workloads or Log Insight clusters, up to 500 ESXi hosts, 5000 events per second, or 75 GB a day.
• Large – 16 vCPU, 32 GB RAM, 510 GB disk (thick provisioned), must be upgraded to vm hardware 8. Large production workloads or Log Insight clusters, supports up to 1500 ESXi hosts, 15000 events per second, or 225 GB a day.

مرحله نصب :
برنامه vRealize Log Insight را از اینجا دانلود نمایید. در web client خود وارد گزینه Deploy OVF Template شده و مسیر فایل OVFی که دانلود کردید را مشخص کنید. جزئیات مربوط به Template مشخص شده را مشاهده و گزینه Next را بزنید:

vRealize Log Insight

مثل همیشه قسمت License agreement را بدون مطالعه و با سرعت هرچه تمام تر Next کنید.

vRealize Log Insight
یک نام مناسب برای Appliance انتخاب کرده و محلی که می‌خواهید قرار بگیرد را مطابق با عکس زیر مشخص کرده و Next را انتخاب کنید:

vRealize Log Insight
بر اساس سناریو مورد نظر و محیطی که قصد راه اندازی این برنامه را دارید یک مورد را انتخاب نمایید:

vRealize Log Insight
ایده‌آل‌ترین حالت برای انتخاب دیسک این Appliance که مورد تایید می‌باشد حالت Thick Provisioned Eager Zeroed می‌باشد. Datastore ی که قرار است برنامه در آن نصب شود را مشخص کرده و Next کنید.

vRealize Log Insight
تنظیمات مربوط به شبکه را وارد نمایید. این تنظیمات شامل Network IP و Netmask و Gateway می‌باشد. همچنین DNS سرور را نیز باید مشخص نمایید.

vRealize Log Insight
بعد از به انتها رسیدن این مراحل صفحه‌ای از خلاصه‌ی اقدامات انجام شده برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه Power on after deployment را انتخاب نمایید و سپس finish کنید. کنسول appliance چیزی شبیه به صفحه ESXi می‌باشد. اگر فکر می‌کنید می‌توانید از کامند برای مدیریت برنامه استفاده کنید می‌توانید به راحتی با یوزر root وارد command line برنامه شوید. اگر در حین نصب و deployment پسوردی برای root انتخاب نکرده باشید برای لاگین شدن قسمت پسورد را خالی بگذارید.

vRealize Log Insight
یک مرورگر باز کرده و بر اساس IP یا نامی که برای برنامه در زمان کانفیگ انتخاب کردید آن را تایپ نمایید. نصب برنامه به صورت خودکار آغاز می‌شود. در مرحله اول Next را بزنید.

vRealize Log Insight
گزینه Start New Deployment را انتخاب نمایید.

vRealize Log Insight
برای کاربر admin یک ایمیل آدرس و پسورد انتخاب نمایید و در انتها گزینه Save and Continue را انتخاب کنید.

vRealize Log Insight
در این مرحله License key خود را وارد نمایید. توجه کنید فایلی که شما دانلود کرده‌اید همراه با license key می‌باشد که این کلید در یک فایل notepad موجود است.

vRealize Log Insight
تنظیمات مربوط به notification ها را انجام دهید البته توجه کنید تمامی این مراحل بعد از نصب نرم افزار هم امکان‌پذیر می‌باشد.

vRealize Log Insight
NTP سروری که دارید را وارد کرده و گزینه Test را انتخاب کنید اگر مشکلی در NTP شما وجود نداشته باشد همه چیز به صورت سبز نمایش داده می شود. گزینه Save and continue را بزنید.

vRealize Log Insight
تنظیمات مربوط به SMTP سرور خود را وارد کنید:

vRealize Log Insight
همه چیز به همان راحتی که تصور میکردید تمام شد. حال وقت استفاده از برنامه است.

vRealize Log Insight
از حالا vRealize Log Insight نصب شده است و می‌تواند شروع به جمع آوری دیتا کند. در این سناریو ما این برنامه را با vCenter ادغام کرده تا لاگ های مربوط به vCenter و تمام هاست‌ها را در اختیار ما قرار دهد.گزینه Configure vSphere Integration را انتخاب می‌کنیم.

vRealize Log Insight
مشخصات مربوط به سرور vCenter را مطابق با عکس زیر وارد می‌کنیم. بعد از وارد کردن اطلاعات چک میکنیم تا ارتباط به درستی برقرار شده باشد و لاگ ها به برنامه ارسال شود.

vRealize Log Insight
این برنامه قابلیتی دارد که می‌تواند از سایر برنامه‌های جانبی مربوط به VMware نیز لاگ‌ها را دریافت نماید و امکان نگهداری و آنالیز را برای شما فراهم آورد. برای فعال سازی این قابلیت کافی است به بخش admin از بالای سمت راست صفحه رفته و گزینه admin را انتخاب کرده و وارد قسمت Content Packs شوید.

vRealize Log Insight

 

vRealize Log Insight

نحوه استفاده و گزارش گیری از وضعیت لاگ ها از حوصله این مقاله خارج می‌باشد و شما با کمی کار با قسمت‌های مختلف آن به راحتی می‌توانید گزارش های تحلیلی فراوانی از آن تهیه نمایید. امید است این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

vRealize Log Insight 

 

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection