تلفن تماس 02188327832

مجازی سازی دسکتاپ و نسخه های مختلف از محصولات VMware Horizon 7

مهندس اشکان پزشکی در مقالات قبلی خود به معرفی مجازی سازی دسکتاپ مبتنی بر VMware Horizon View پرداختند. راه اندازی VDI در شبکه های کامپیوتری یکی از تخصصی ترین و در عین حال زیباترین قسمت می باشد. تیم فنی پردیس پارس در این زمینه آموزشهای لازم را دیده و در پروژه های اجرا و پشتیبانی شبکه خود بکار بسته اند. در چهارمین مقاله از سری مقاله های مجازی سازی مهندس اشکان پزشکی، به معرفی چهار نسخه متفاوت از Horizon 7، قابلیت ها و امکانات آنها می پردازیم. شرکت پردیس پارس آماده ارائه انواع خدمات مجازی سازی، راه اندازی و پشتیبانی شبکه، ایمیل سرور، بکاپ سرور، مانیتورینگ و فایروال می باشد.

4 نسخه متفاوت از Horizon 7 وجود دارد، هر کدام از این نسخه ها دارای شرایط متفاوتی می باشند، با انتخاب هر نسخه قابلیت ها و امکاناتی اضافه یا کم می شود.

دسته بندی نسخه ها به شکل زیر صورت می پذیرد:
• (Virtual Desktop Infrastructure Components (Standard
• (Application Delivery and Management (Advanced + Enterprise
• (Operations Management (Enterprise
• (Infrastructure and Hosting Component (All editions
تفاوت های میان نسخه های معرفی شده در این مقاله به صورت کامل برای شما توضیح داده می‌شود.


Horizon for Linux


نام نشانگر ذات درون است! Horizon for Linux شما را به سمتی سوق می دهد که تمرکز بر روی دسکتاپ های لینوکسی باشد و این دسکتاپ های نازنین را با Horizon View تحویل بدهید. بزرگترین مزیت های دسکتاپ لینوکسی جداسازی ساده و راحت آنها از یکدیگر، گران نیستند، سیستم عامل آنها مناسب است، کاهش چشمگیر در هزینه های اضافه در حین پیاده سازی و توسعه پذیری آنها می باشد.
Horizon for Linux تعداد زیادی از نسخه های لینوکس را پشتیبانی میکند که این پشتیبانی شامل: Ubuntu، RHEL وCentOS می شود، امکانات و قابلیت های دیگری هم View در اختیار ما میگذارد که یکی از آنها راهکار گرافیکی NVIDIA می‌باشد.


Horizon Standard Edition


با داشتن این نسخه شما تمام قابلیت های راهکار VDI core را خواهید داشت بعلاوه اینکه می توانید session-based دسکتاپ ارائه دهید.این نسخه شامل لایسنس برای زیرساخت هاست ها شامل: vSphere و vCenter برای دسکتاپ می باشد.همچنین شامل ThinApp، راهکار VMware’s application virtualization، این راهکار به شما اجازه می دهد برنامه ها را از دل سیستم عامل بیرون کشیده و به صورت مجزا و مستقل اجرا نمایید.


Horizon Advanced Edition


این نسخه بیشتر در مورد Application Delivery و مدیریت می باشد. اولین نسخه ای است که شامل پابلیش کردن برنامه ها همانند راهکاری از View درنظر گرفته می شود. یک برنامه ی در حال اجرا بر روی سرور Microsoft RDSH با استفاده از View پابلیش می شود البته باید توجه داشت که این پابلیشینگ با استفاده از پروتکل PCoIP، HTMLو یا VMware Blast می باشد. این قابلیت به این معنی است که کاربر برنامه ی منحصربفرد و اختصاصی را بر روی دستگاه خودش تحویل میگیرد به جای اینکه بر روی دیسکتاپ این برنامه را اجرا نماید.
در نسخه Advanced ما شاهد راهکار Unified workspace هستیم که تامین کننده application catalog است. Catalog به کاربران اجازه انتخاب برنامه ها را از کاتالوگ اپلیکیشن های موجود می دهد.
همچنین Advanced Edition شامل VMware Mirage می باشد. جهت مطالعه بیشتر در مورد VMware Horizon Mirage مقالات آتی سایت را دنبال نمایید.


Horizon Enterprise Edition


بر اساس دو نسخه قبلی ایجاد گردیده به همراه قابلیت هایی مانند مدیریت عملیات کارکرد با استفاده از vRealize برای Horizon که به آن اضافه شده است. این قابلیت به ادمین سیستم اجازه می دهد کارایی و سلامت سیستم را مانیتور نمایند. همچنین قابلیت برنامه ریزی در مورد ظرفیت ها ایجاد می گردد تا تنظیمات آتی بر اساس بهینه سازی بیشتر و وضعیت رشد زیرساخت صورت پذیرد. یکی از بزرگترین قابلیت هایی که اضافه شده App Volumes می باشد. این قابلیت سبب می شود به صورت Just in Time برنامه را به کاربر تحویل دهید.
جدول زیر به صورت کامل و تمام عیار قابلیت ها و امکانات موجود در هر نسخه را برای شما بیان میکند:

مجازی سازی دسکتاپ

 

تهیه و تدوین مقاله توسط مهندس اشکان پزشکی

پردیس پارس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت شرکت توسعه ارتباطات پردیس پارس محفوظ است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلامانع است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران

پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
شماره پروانه: ITO-NAMA-TS-0310

logo-samandehi
No Internet Connection